Lediga jobb Nexer Recruit AB i Jönköping

Se alla lediga jobb från Nexer Recruit AB i Jönköping. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Jönköping som finns inom det yrket.

INTERIM REDOVISINGSEKONOM TILL NOBIA

Ansök    Aug 26    Nexer Recruit AB    Redovisningsekonom
Är du ekonom och letar efter nya utmaningar? Har du erfarenhet av redovisning och månadsbokslut? Nobia behöver nu förstärka sin ekonomiavdelning i Jönköping eller Tidaholm med en Interim Redovisningsekonom upp till 6 månader. Är det du? Läs mer nedan och sök redan idag! Din vardag Som Interim Redovisningsekonom hos Nobia kommer du hantera vanligt förekommande ekonomiska uppgifter såsom momsrapportering, skatter, avgifter, löpande bokföring och månadsavslut... Visa mer
Är du ekonom och letar efter nya utmaningar? Har du erfarenhet av redovisning och månadsbokslut? Nobia behöver nu förstärka sin ekonomiavdelning i Jönköping eller Tidaholm med en Interim Redovisningsekonom upp till 6 månader. Är det du? Läs mer nedan och sök redan idag!
Din vardag
Som Interim Redovisningsekonom hos Nobia kommer du hantera vanligt förekommande ekonomiska uppgifter såsom momsrapportering, skatter, avgifter, löpande bokföring och månadsavslut. Det är mycket varierande dagar där du får ta tag där det behövs just för tillfället. Det är mycket energi och arbetet är väldigt hands on.
Vem är du
För att klara rollen ser vi gärna att du har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, du känner dig trygg i dina ekonomikunskaper och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du har akademisk utbildning inom ekonomi och har tidigare arbetat med skatt, moms, redovisning, månadsbokslut och rapportering inom koncern. Du är van vid att arbeta i Excel och kan följa god redovisningssed. Om du har tidigare erfarenheter från SAP ses det som meriterande för tjänsten. Du drivs av att arbeta i en miljö där det hela tiden finns uppgifter att ta tag i.
Som person är du prestigelös, noggrann och strukturerad i ditt ekonomiarbete, du vågar arbeta självständigt samt trivs med händelserika dagar som ger dig chansen att visa din problemlösningsförmåga. Du har B-körkort och goda kunskaper i engelska. Vi söker dig som bidrar till arbetsglädjen på kontoret och som samverkar flexibelt mot gemensamma mål.
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Nobia med Nexer Recruit. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Johansson på telefonnummer: 46 761414138 eller via e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval, och denna tjänst kommer att tillsättas omgående,så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2024-09-08.
Om Nobia
På Nobia designar vi kök för livet. För oss innebär det att skapa väldesignade, funktionella och känslomässigt tilltalande kök som möjliggör en hållbar livsstil och minskad klimatpåverkan. Genom våra kök är vi en del av miljontals människors vardag – en vardag där köket fått en alltmer central roll. Vi är ett sextontal starka lokala varumärken som drar nytta av fördelarna det innebär att kunna samverka. Med en verksamhet som omfattar hela värdekedjan från design till installation drivs vi av en gemensam ambition att visa vägen inom design och hållbarhet i vår bransch. Tillsammans bildar vi Europas ledande köksspecialist. Visa mindre

MASTER DATA SPECIALIST TILL TRIOWORLD

Har du en stor passion för datamanagement och datastyrning? Vill du vara en nyckelspelare i ett företag dedikerat till hållbara lösningar och minskad klimatpåverkan? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig. I rollen som Master Data Specialist får möjligheten att ta en ledande roll och ägarskap för att strukturera vår data globalt. Välkommen med din ansökan! DIN VARDAG Vi är på en spännande resa med ett stort ERP-projekt och söker en engagerad Master D... Visa mer
Har du en stor passion för datamanagement och datastyrning? Vill du vara en nyckelspelare i ett företag dedikerat till hållbara lösningar och minskad klimatpåverkan? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig. I rollen som Master Data Specialist får möjligheten att ta en ledande roll och ägarskap för att strukturera vår data globalt. Välkommen med din ansökan!
DIN VARDAG
Vi är på en spännande resa med ett stort ERP-projekt och söker en engagerad Master Data Specialist för att stärka vårt data-relaterade arbete. I denna nya roll kommer du att arbeta med att standardisera, optimera och analysera data över hela vårt företag och över alla divisioner. Du kommer att stödja implementeringen och integrationen av ERP- och BI-lösningar, säkerställa dataintegritet och förbättra effektiviteten. Du kommer också att vara ansvarig för att definiera och implementera Data Management-designer inom ERP samt arbeta nära flera funktioner, inklusive affärsverksamhet och IT, för att förstå affärsmålen och identifiera möjligheter för datadriven beslutsfattande. Vidare kommer du att:
Guida lokala team i skapande av data och underhåll
Säkerställa att globalt kontrollerade data inom domänen hanteras effektivt och delegera uppgifter vid behov
Hantera datarelaterade uppgifter inom både ERP- och BI-implementeringar, och agera som huvudkontakt för datarelaterade förfrågningar och problem
Kontinuerligt söka efter möjligheter att förbättra dataprocesserna, verktyg och metoder inom organisationen
Kommunicera och förankra Data Management-designen i relevanta affärsforum

Rollen är placerad på vår site i Smålandsstenar.
VEM ÄR DU? Du har flera års erfarenhet inom datamanagement, ERP-system och dataanalys, och du kan använda detaljerade datainsikter för att informera affärsbeslut. Erfarenhet av Power BI är meriterande. Du förstår vikten av struktur och tydlig kommunikation, och dina starka analytiska färdigheter gör att du kan skapa en omfattande bild av företagets processer och flöden. Vi värdesätter goda kommunikations- och samarbetsförmågor samt din förmåga att fatta tydliga och beslutsamma beslut när det behövs. Flytande engelska och svenska i både tal och skrift är ett krav för denna roll.
VILL DU VETA MER?I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Johanna Värmfors på [email protected] alternativt mobil 0730–821 230 eller Artan Bitiqi på [email protected] alternativt mobil 0723–612 844.
Välkommen med din ansökan på www.nexerrecruit.com/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt.
OM TRIOWORLD GROUP
Trioworld skapar förpackningslösningar av polyetenfilm för att göra transporter och livsmedel säkrare, jordbruk smartare, skyddet inom sjukvården optimalt, och mycket mer. Tillsammans med våra kunder tänjer vi på gränserna för vad som är möjligt och leder utvecklingsarbetet inom cirkulär plast. I över 50 år har Trioworld varit ledande inom plastförpackningslösningar. Vi består av 19 företag med mer än 2 000 medarbetare och vi har en omsättning på 11 miljarder kronor. Vi är baserade i Smålandsstenar och driver produktionsanläggningar i Sverige, Danmark, Nederländerna, England, Frankrike, Tyskland och Kanada. Våra produkter säljs över hela världen. Visa mindre

TECHNICAL SALES MANAGER TILL RESINEX

Ansök    Okt 4    Nexer Recruit AB    Marknadskoordinator
Vill du arbeta för Nordens ledande plastdistributör? Resinex söker nu en Technical Sales Manager, som genom sin tekniska kunskap och starka kundrelationer kommer att bidra till företagets fortsatta tillväxt i Norden. DIN VARDAG Som Technical Sales Manager kommer du att arbeta med försäljning och teknisk rådgivning framförallt med konstruktionsplaster, men även med andra råmaterial. Du rapporterar till Resinex nordiska VD och får ansvar för att utveckla... Visa mer
Vill du arbeta för Nordens ledande plastdistributör? Resinex söker nu en Technical Sales Manager, som genom sin tekniska kunskap och starka kundrelationer kommer att bidra till företagets fortsatta tillväxt i Norden.


DIN VARDAG
Som Technical Sales Manager kommer du att arbeta med försäljning och teknisk rådgivning framförallt med konstruktionsplaster, men även med andra råmaterial.
Du rapporterar till Resinex nordiska VD och får ansvar för att utveckla nya och befintliga affärer. Du driver självständigt kundprojekt från första kontakt till avtalsförhandling.
Resinex samarbetar med marknadsledande och välkända producenter och du kommer också få ansvar för ett antal material eller materialgrupper i Norden och därmed säkerställa att leverantörernas mål och strategi genomförs lokalt.
I rollen ingår ett övergripande tekniskt ansvar, där du i samarbete med kollegor i Europa, stöttar den nordiska säljorganisationen i tekniska frågor.
Som Technical Sales Manager kommer du att:
• Genomföra kundbesök och bygga relationer med existerande och nya potentiella kunder
• Säkerställa att överenskomna försäljningsmål uppnås
• Rapportera projekt och försäljningsvolymer till leverantörer
• Löpande uppdatera projekt och priser i företagets CRM och affärssystem
• Segmentering av kunder och marknadsanalys


VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning och teknisk kunskap inom konstruktionsplaster. Har du även erfarenhet från processer, såsom formsprutning, är det ett plus.
Då du kommer arbeta med kunder bl a fordonsindustri och medicinteknisk bransch, är det en fördel om du har relevant erfarenhet från dessa områden.
Du har ett stort tekniskt intresse och brinner för att bygga långsiktiga relationer. I kombination med ditt sinne för affärer krävs också struktur och proaktivitet för att kunna planera ditt arbete.
Du trivs med att arbeta i en internationell miljö och i ett företag med många kontaktytor internt och externt.



VILL DU VETA MER?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Marie-Louise Swanstein på 
[email protected] eller mobil 073–523 57 90
Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt.


OM RESINEX
Resinex är den ledande distributören av plast och elastomerer i Europa och Turkiet, med ett brett nätverk av säljkontor och lokala lager över hela Europa, inklusive Turkiet samt centrallager i Belgien. Resinex ingår i Ravago gruppen som under 2022 sålde 6 800 000 ton av plast, gummi och kemikalier världen över. Ravago är ledande när det kommer till återvunna material.
Läs mer om Resinex här Visa mindre

INTERIM REDOVISNINGSEKONOM TILL NOBIA

Ansök    Feb 5    Nexer Recruit AB    Redovisningsekonom
Är du ekonom och letar efter nya utmaningar? Har du erfarenhet av redovisning och månadsbokslut? Nobia behöver nu förstärka sin ekonomiavdelning i Tidaholm med en Interim Redovisningsekonom upp till 12 månader. Är det du? Läs mer nedan och sök redan idag! Din vardag Som Interim Redovisningsekonom hos Nobia kommer du hantera vanligt förekommande ekonomiska uppgifter såsom momsrapportering, skatter, avgifter, löpande bokföring och månadsavslut. Det är mycke... Visa mer
Är du ekonom och letar efter nya utmaningar? Har du erfarenhet av redovisning och månadsbokslut? Nobia behöver nu förstärka sin ekonomiavdelning i Tidaholm med en Interim Redovisningsekonom upp till 12 månader. Är det du? Läs mer nedan och sök redan idag!
Din vardag
Som Interim Redovisningsekonom hos Nobia kommer du hantera vanligt förekommande ekonomiska uppgifter såsom momsrapportering, skatter, avgifter, löpande bokföring och månadsavslut. Det är mycket varierande dagar där du får ta tag där det behövs just för tillfället. Det är mycket energi och arbetet är väldigt hands on. 
Vem är du
För att klara rollen ser vi gärna att du har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, du känner dig trygg i dina ekonomikunskaper och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du har akademisk utbildning inom ekonomi och har tidigare arbetat med skatt, moms, redovisning, månadsbokslut och rapportering inom koncern. Du är van vid att arbeta i Excel och kan följa god redovisningssed. Om du har tidigare erfarenheter från SAP ses det som meriterande för tjänsten. Du drivs av att arbeta i en miljö där det hela tiden finns uppgifter att ta tag i.
Som person är du prestigelös, noggrann och strukturerad i ditt ekonomiarbete, du vågar arbeta självständigt samt trivs med händelserika dagar som ger dig chansen att visa din problemlösningsförmåga. Du har B-körkort och goda kunskaper i engelska. Vi söker dig som bidrar till arbetsglädjen på kontoret och som samverkar flexibelt mot gemensamma mål.
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Nobia med Nexer Recruit. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Johansson på telefonnummer: 46 761414138 eller via e-post: [email protected]
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2024-02-14.
Om Nobia
På Nobia designar vi kök för livet. För oss innebär det att skapa väldesignade, funktionella och känslomässigt tilltalande kök som möjliggör en hållbar livsstil och minskad klimatpåverkan. Genom våra kök är vi en del av miljontals människors vardag – en vardag där köket fått en alltmer central roll. Vi är ett sextontal starka lokala varumärken som drar nytta av fördelarna det innebär att kunna samverka. Med en verksamhet som omfattar hela värdekedjan från design till installation drivs vi av en gemensam ambition att visa vägen inom design och hållbarhet i vår bransch. Tillsammans bildar vi Europas ledande köksspecialist. Visa mindre

INTERIM REDOVISNINGSEKONOM TILL NOBIA

Ansök    Mar 1    Nexer Recruit AB    Redovisningsekonom
Är du ekonom och letar efter nya utmaningar? Har du erfarenhet av redovisning och månadsbokslut? Nobia behöver nu förstärka sin ekonomiavdelning i Tidaholm med en Interim Redovisningsekonom upp till 12 månader. Är det du? Läs mer nedan och sök redan idag! Din vardag Som Interim Redovisningsekonom hos Nobia kommer du hantera vanligt förekommande ekonomiska uppgifter såsom momsrapportering, skatter, avgifter, löpande bokföring och månadsavslut. Det är mycke... Visa mer
Är du ekonom och letar efter nya utmaningar? Har du erfarenhet av redovisning och månadsbokslut? Nobia behöver nu förstärka sin ekonomiavdelning i Tidaholm med en Interim Redovisningsekonom upp till 12 månader. Är det du? Läs mer nedan och sök redan idag!
Din vardag
Som Interim Redovisningsekonom hos Nobia kommer du hantera vanligt förekommande ekonomiska uppgifter såsom momsrapportering, skatter, avgifter, löpande bokföring och månadsavslut. Det är mycket varierande dagar där du får ta tag där det behövs just för tillfället. Det är mycket energi och arbetet är väldigt hands on. 
Vem är du
För att klara rollen ser vi gärna att du har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, du känner dig trygg i dina ekonomikunskaper och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du har akademisk utbildning inom ekonomi och har tidigare arbetat med skatt, moms, redovisning, månadsbokslut och rapportering inom koncern. Du är van vid att arbeta i Excel och kan följa god redovisningssed. Om du har tidigare erfarenheter från SAP ses det som meriterande för tjänsten. Du drivs av att arbeta i en miljö där det hela tiden finns uppgifter att ta tag i.
Som person är du prestigelös, noggrann och strukturerad i ditt ekonomiarbete, du vågar arbeta självständigt samt trivs med händelserika dagar som ger dig chansen att visa din problemlösningsförmåga. Du har B-körkort och goda kunskaper i engelska. Vi söker dig som bidrar till arbetsglädjen på kontoret och som samverkar flexibelt mot gemensamma mål.
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Nobia med Nexer Recruit. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Johansson på telefonnummer: 46 761414138 eller via e-post: [email protected]
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2024-03-10.
Om Nobia
På Nobia designar vi kök för livet. För oss innebär det att skapa väldesignade, funktionella och känslomässigt tilltalande kök som möjliggör en hållbar livsstil och minskad klimatpåverkan. Genom våra kök är vi en del av miljontals människors vardag – en vardag där köket fått en alltmer central roll. Vi är ett sextontal starka lokala varumärken som drar nytta av fördelarna det innebär att kunna samverka. Med en verksamhet som omfattar hela värdekedjan från design till installation drivs vi av en gemensam ambition att visa vägen inom design och hållbarhet i vår bransch. Tillsammans bildar vi Europas ledande köksspecialist. Visa mindre

Business Controller Till V-TAB

Ansök    Jan 5    Nexer Recruit AB    Business controller
Har du ett starkt driv och ett stort intresse för affärer? Vill du ta nästa steg i karriären på ett företag som tror på utveckling och som vill ligga i framkant inom sin bransch? V-TAB söker nu en Business Controller till sitt team. Läs mer nedan och ansök redan idag! Din vardag I rollen som Business Controller ska du utföra ett affärsinriktat arbete. Du kommer analysera och tolka företagets ekonomiska siffror och utifrån en omvärldsanalys stötta ledning... Visa mer
Har du ett starkt driv och ett stort intresse för affärer? Vill du ta nästa steg i karriären på ett företag som tror på utveckling och som vill ligga i framkant inom sin bransch? V-TAB söker nu en Business Controller till sitt team. Läs mer nedan och ansök redan idag!

Din vardag

I rollen som Business Controller ska du utföra ett affärsinriktat arbete. Du kommer analysera och tolka företagets ekonomiska siffror och utifrån en omvärldsanalys stötta ledningen och styrelsen gällande verksamhetsstyrningen samt medverka till åtgärder som ökar organisationens interna effektivitet och lönsamhet. Ditt fokus kommer ligga på framtiden, att sätta olika mål och KPI:er som du sedan analyserar och följer upp. Arbetet innefattar även budgetering, budgetuppföljning och rapporteringsarbete. Du kommer även upprätta prognoser för likviditet, rörelsekapital och genomföra lönsamhetsuppföljningar. Uppgifterna du behöver hämtar du från bolagets redovisning men även för andra avdelningar/affärsområden vilket innebär att du har många kontaktytor inom organisationen. Du säkerställer även efterlevnad av lagar och föreskrifter avseende finansiell rapportering och upplysningar.

Vem är du?

För att lyckas i rollen ska du ha goda systemkunskaper, främst i Excel och du ska ha en god förmåga att identifiera problem samt ge rekommendationer för att lösa dem. Akademisk utbildning inom ekonomi eller likvärdig erfarenhet och B-körkort är ett krav. Du har god kommunikativ- och pedagogisk förmåga och är van vid att förmedla resultat och analyser för att agera bollplank och få med dig organisationen i önskad riktning. Som person är du affärsmässig, strategisk och analytisk och du har en vilja samt ett driv att utvecklas. Du strävar efter att utveckla rutiner och processer för att finna effektiviseringar och det lyckas du med genom att vara noggrann, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du är van vid att prioritera och för dig är det viktigt att hålla hög kvalitet i det du levererar.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar V-TAB med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av V-TAB. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Stefan Larsson på telefonnummer: 073-084 68 16 eller via e-post: [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2022-01-12.

Om V-TAB

V-TAB är en av de ledande tryckerikoncernerna i Norden. Vår erfarenhet sträcker sig tillbaka till början av 1900-talet. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi helhetslösningar som
kännetecknas av hög kvalitet, leveransprecision och flexibilitet. V-TAB kan allt från magasin, direktreklam och skyltar till broschyrer och affärstryck. Vi finns med er i allt tryck, stort som smått. Visa mindre

Teknisk säljare till Storopack

Ansök    Aug 15    Nexer Recruit AB    Innesäljare
Är du en resultatinriktad säljare med förmåga att bygga långsiktiga affärsrelationer? Har du ett stort tekniskt intresse och är redo för en ny utmaning? Då kan rollen som Teknisk Säljare till Storopack vara en spännande möjlighet för dig! Storopack är en världsledande leverantör av innovativa och högkvalitativa förpackningslösningar och skyddande förpackningsmaterial och vi växer på den svenska marknaden. Låter det intressant? Varmt välkommen med din... Visa mer
Är du en resultatinriktad säljare med förmåga att bygga långsiktiga affärsrelationer? Har du ett stort tekniskt intresse och är redo för en ny utmaning?

Då kan rollen som Teknisk Säljare till Storopack vara en spännande möjlighet för dig!

Storopack är en världsledande leverantör av innovativa och högkvalitativa förpackningslösningar och skyddande förpackningsmaterial och vi växer på den svenska marknaden. Låter det intressant?

Varmt välkommen med din ansökan!

Din vardag

I rollen som Teknisk Säljare kommer du att spela en central roll i att bygga starka och långsiktiga relationer med våra kunder och samarbetspartners. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att förstå kundernas behov och erbjuda skräddarsydda förpackningslösningar som överträffar deras förväntningar. Du har det övergripande ansvaret för att utveckla befintliga kunder och genom proaktivt försäljningsarbete och starkt kundservicefokus etablerar du löpande nya samarbeten.

På Storopack analyserar vi våra kunders befintliga förpacknings- och produktionsprocesser och kombinerar rådgivning, teknisk expertis och innovation för att hitta de optimala lösningarna.

Du kommer att ha det övergripande ansvaret för hela relationen och samarbetet med dina kunder, du ansvarar för budgetering och säkerställer löpande att försäljnings- och intäktsmål uppnås. Du håller dig uppdaterad om marknadstrender och konkurrenssituationen för att kunna agera proaktivt och fatta strategiska beslut. Uppgifterna är mycket varierande och stimulerande; du driver olika projekt, skräddarsyr affärer, utmanar och coachar för att hitta flexibla lösningar.

I rollen som Teknisk Säljare arbetar du i nära samarbete med och rapporterar till Försäljningschefen i Sverige.

Vem är du?

För att lyckas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för människor, vara nyfiken och tycka om att skapa långsiktiga affärsrelationer. Du har en stor social förmåga kring att bygga både interna och externa nätverk, för att på det viset bli framgångsrik i din roll.

En bra grund att stå på är en lämplig akademisk utbildning, ett stort tekniskt intresse och tidigare erfarenhet från en liknande roll med försäljning av tjänster eller lösningar inom förpackningsbranschen eller närliggande industri. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska samt innehar B-körkort.

Vi söker dig som är proaktiv och framåtlutad och som trivs i rollen som innebär att ständigt hitta nya lösningar på nya problem. Du är en person som sprider energi och glädje omkring dig och du har modet och förmågan att skapa insyn och visa att du verkligen bryr dig om att möta våra kunders behov på ett tydligt och pålitligt sätt. Utöver det så tycker du om att ta ansvar, har en egen stark drivkraft och ett tydligt resultatfokus. Du drivs av att kunna påverka och är duktig på att koordinera och kommunicera.

Vi tror att du motiveras av att vara i en dynamisk, entreprenörsdriven och samarbetsinriktad miljö där du får möjlighet att både påverka och utvecklas i din professionella roll och som person.

Vill du veta mer?

Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner framåt? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekryteringen samarbetar Storopack med Nexer Recruit. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rebecca Oldenfeldt på +46 703 01 32 98 alt. [email protected] Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

TEKNISK SÄLJARE TILL STOROPACK

Ansök    Sep 14    Nexer Recruit AB    Utesäljare
Är du en resultatinriktad säljare med förmåga att bygga långsiktiga affärsrelationer? Har du ett stort tekniskt intresse och är redo för en ny utmaning? Då kan rollen som Teknisk Säljare till Storopack vara en spännande möjlighet för dig! Storopack är en världsledande leverantör av innovativa och högkvalitativa förpackningslösningar och skyddande förpackningsmaterial och vi växer på den svenska marknaden. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansök... Visa mer
Är du en resultatinriktad säljare med förmåga att bygga långsiktiga affärsrelationer? Har du ett stort tekniskt intresse och är redo för en ny utmaning?
Då kan rollen som Teknisk Säljare till Storopack vara en spännande möjlighet för dig!
Storopack är en världsledande leverantör av innovativa och högkvalitativa förpackningslösningar och skyddande förpackningsmaterial och vi växer på den svenska marknaden. Låter det intressant?
Varmt välkommen med din ansökan!
Din vardag
I rollen som Teknisk Säljare kommer du att spela en central roll i att bygga starka och långsiktiga relationer med våra kunder och samarbetspartners. Din huvudsakliga uppgift kommer vara att förstå kundernas behov och erbjuda skräddarsydda förpackningslösningar som överträffar deras förväntningar. Du har det övergripande ansvaret för att utveckla befintliga kunder och genom proaktivt försäljningsarbete och starkt kundservicefokus etablerar du löpande nya samarbeten.
På Storopack analyserar vi våra kunders befintliga förpacknings- och produktionsprocesser och kombinerar rådgivning, teknisk expertis och innovation för att hitta de optimala lösningarna.
Du kommer att ha det övergripande ansvaret för hela relationen och samarbetet med dina kunder, du ansvarar för budgetering och säkerställer löpande att försäljnings- och intäktsmål uppnås. Du håller dig uppdaterad om marknadstrender och konkurrenssituationen för att kunna agera proaktivt och fatta strategiska beslut. Uppgifterna är mycket varierande och stimulerande; du driver olika projekt, skräddarsyr affärer, utmanar och coachar för att hitta flexibla lösningar.
I rollen som Teknisk Säljare arbetar du i nära samarbete med och rapporterar till Försäljningschefen i Sverige.
Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för människor, vara nyfiken och tycka om att skapa långsiktiga affärsrelationer. Du har en stor social förmåga kring att bygga både interna och externa nätverk, för att på det viset bli framgångsrik i din roll.
En bra grund att stå på är en lämplig akademisk utbildning, ett stort tekniskt intresse och tidigare erfarenhet från en liknande roll med försäljning av tjänster eller lösningar inom förpackningsbranschen eller närliggande industri. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska samt innehar B-körkort.
Vi söker dig som är proaktiv och framåtlutad och som trivs i rollen som innebär att ständigt hitta nya lösningar på nya problem. Du är en person som sprider energi och glädje omkring dig och du har modet och förmågan att skapa insyn och visa att du verkligen bryr dig om att möta våra kunders behov på ett tydligt och pålitligt sätt. Utöver det så tycker du om att ta ansvar, har en egen stark drivkraft och ett tydligt resultatfokus. Du drivs av att kunna påverka och är duktig på att koordinera och kommunicera.
Vi tror att du motiveras av att vara i en dynamisk, entreprenörsdriven och samarbetsinriktad miljö där du får möjlighet att både påverka och utvecklas i din professionella roll och som person.
Vill du veta mer?
Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner framåt? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekryteringen samarbetar Storopack med Nexer Recruit. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rebecca Oldenfeldt på +46 703 01 32 98 alt. [email protected] Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!
Om Storopack
Storopack är specialiserade på skyddsförpackningar och tekniska formdelar och har etablerat oss som en pålitlig partner för företag över hela världen. Som globalt verksamt familjeföretag spelar tradition och innovation en viktig roll i allt vi gör. Vårt mål är att erbjuda våra kunder optimala skyddsförpackningslösningar och långsiktig support – en strävan som präglar vår dagliga verksamhet.
Packaging division arbetar med flexibla skyddsförpackningar med luftkuddar, fyllnadspapper, PU-skumförpackningssystem, förpackningschips samt deras integration i befintliga förpackningsprocesser. Storopack grundades 1874 som familjeägt företag och har varit verksamt under namnet Storopack Hans Reichenecker GmbH sedan 1959. Huvudkontoret ligger i tyska Metzingen.
Med certifierade produktionsanläggningar och kontor över hela världen har Storopack en decentraliserad struktur och är alltid nära kunden. Vi sysselsätter 2 490 anställda på 70 platser i 18 länder över hela världen och våra produkter distribueras i mer än 60 länder. Som globalt, familjeägt företag är vi medvetna om vårt ansvar gentemot samhället och näringslivet och vi vill inte bara påta oss det utan även aktivt vara med och utforma det.
Familjeägt företag med global verksamhet | Storopack Visa mindre

Administratör till PreZero Recycling AB I Jönköping

Just nu söker PreZero i Jönköping en ny talang till rollen som Administratör. Tjänsten är tidsbestämd till augusti 2023 med eventuell förlängning och anställning på PreZero. Här får du både ett roligt jobb och ovärderlig arbetslivserfarenhet, oavsett vad du kommer att arbeta med i framtiden. Dessutom får du möjlighet att arbeta tillsammans med trevliga och engagerade kollegor! Visst låter det kul? Vänta inte med din ansökan!   Om Tjänsten! I den här roll... Visa mer
Just nu söker PreZero i Jönköping en ny talang till rollen som Administratör. Tjänsten är tidsbestämd till augusti 2023 med eventuell förlängning och anställning på PreZero. Här får du både ett roligt jobb och ovärderlig arbetslivserfarenhet, oavsett vad du kommer att arbeta med i framtiden. Dessutom får du möjlighet att arbeta tillsammans med trevliga och engagerade kollegor! Visst låter det kul? Vänta inte med din ansökan!  

Om Tjänsten!

I den här rollen kommer du framför allt att ha daglig kontakt med kunder, kollegor, leverantörer och se till att den dagliga administrationen löper på smidigt och ansvara för kundmottagningen och besvara telefonsamtal. I jobbet ingår även att ansvara för avdelningens administrativa arbete, registrera ärenden och förmedla dem till rätt personer på företaget, ge administrativt stöd till chefer och andra medarbetare och analysera och åtgärda problem som kan uppstå i verksamhetens administration. Du kommer att ingå i teamet på administrationsenheten och arbeta i trevliga, ljusa och trivsamma lokaler Jönköping.

I jobbet ingår till exempel att

* registrera inkommande ärenden

* administrera kontakter i företagets CRM-system

* hantera enklare ekonomiuppgifter

* hantera post

* registrera verifikat

* telefon och mail

Vem är du?

På PreZero tror vi att de flesta människor kan lära sig det mesta så länge de är nyfikna och har rätta viljan. Därför behöver du ingen specifik utbildning från universitet eller högskola för att söka den här tjänsten. Det vi kräver av dig är ett genuint intresse för dokumentering, administration och andra förekommande arbetsuppgifter samt ett övergripande kvalitetstänk. Du är utåtriktad och har en exceptionell förmåga att se lösningar. Vi är ett välkomnande arbetslag som tror på att ha kul tillsammans, både under och efter arbetstid. Nu letar vi efter dig som uppskattar en arbetsplats och kollegor som kan utmana och stimulera dig!

Vi önskar även att du

* har gymnasial utbildning

* har goda kunskaper i svenska i tal och skrift

* har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet.

* har arbetat med kundkontakt tidigare.

Vill du veta mer?

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Nexer Recruit men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos PreZero. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Stefan Larsson på telefonnummer: 0730–846816 eller via e-post: [email protected]. Söktjänsten senast 2022-06-26.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om PreZero

PreZero är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering på lokal, nationell och global nivå. Läs mer om vår verksamhet i Sverige och i världen på vår hemsida Prezero.com, våra värderingar, vår historia och vårt kundfokus. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. I vår vardag är kundnytta lika med miljönytta. Vi tar hand om allt restmaterial från kundernas verksamhet och förädlar det genom återvinning och/eller energiutvinning. Som en del av den internationella miljökoncernen PreZero, med verksamhet i drygt 11 länder, är vi en samarbetspartner att räkna med. Visa mindre

Field Service Engineer till Storopack

Är du en serviceinriktad tekniker som drivs av att arbeta självständigt i en internationell miljö? Som Field Service Engineer på Storopack ansvarar du för installation och reparation av Storopacks maskiner i hela Skandinavien. Älskar du att spendera dagarna ute hos kund samt är en stjärna på kommunikation och service? Då är det här tjänsten för dig! Din vardag Som Field Service Engineer på Storopack samarbetar du med både distributörer och slutkunder för... Visa mer
Är du en serviceinriktad tekniker som drivs av att arbeta självständigt i en internationell miljö? Som Field Service Engineer på Storopack ansvarar du för installation och reparation av Storopacks maskiner i hela Skandinavien. Älskar du att spendera dagarna ute hos kund samt är en stjärna på kommunikation och service? Då är det här tjänsten för dig!

Din vardag
Som Field Service Engineer på Storopack samarbetar du med både distributörer och slutkunder för att reparera och installera maskiner och emballage. Du utgår från ditt hemmakontor men förväntas övernatta 1 - 2 nätter i veckan på annan ort, samt regelbundet besöka kunder i hela Sverige, Norge och Danmark.

Tjänsten innefattar även:

- Demonstrera och utbilda kunder i Storopacks maskinlösningar
- Bistå med orderläggning och leverans av reservdelar och maskiner
- Inventera och organisera lagerhållningen av maskiner och reservdelar
- Supportera Storopacks två säljrepresentanter i Sverige

Vem är du?
För att lyckas i rollen som Field Service Engineer krävs det att du är noggrann, lösningsorienterad samt har en grundlig teknisk förståelse. Du har även förmågan att självständigt analysera och prioritera. Då du rapporterar till din chef i England innebär det också att du behöver vara kommunikativ och behärska svenska och engelska väl i både tal och skrift.

Vidare har du:

- Minst 2 års erfarenhet av fältbaserat servicearbete
- B-körkort (Storopack erbjuder tjänstebil)
- Teknisk utbildning och erfarenhet av designverktyg som Sketch up och CAD är meriterande

Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Camilla Bördin på [email protected] alternativt mobilnummer +46 730-853 231. Då urval och intervjuer sker efter semestern så ber vi dig observera att din ansökan behandlas i mitten på augusti.

Välkommen med din ansökan på www.nexer.se/jobb. Visa mindre

Avdelningschef till PreZero

Ansök    Sep 22    Nexer Recruit AB    Miljöchef
Avdelningschef till PreZero Jönköping Är du en prestigelös person med ett stort intresse för verksamhetsutveckling, personalfrågor och ekonomi? Vill du vara med och bidra till PreZeros framgångar? I rollen som Avdelningschef får du chansen att göra just det, och samtidigt ha ett väldigt roligt och utvecklande jobb. Din vardag I den här rollen kommer du framför allt att arbeta med ledarskap, prognoser och resultatuppföljningar och medverka till att hitta... Visa mer
Avdelningschef till PreZero Jönköping

Är du en prestigelös person med ett stort intresse för verksamhetsutveckling, personalfrågor och ekonomi? Vill du vara med och bidra till PreZeros framgångar? I rollen som Avdelningschef får du chansen att göra just det, och samtidigt ha ett väldigt roligt och utvecklande jobb.

Din vardag

I den här rollen kommer du framför allt att arbeta med ledarskap, prognoser och resultatuppföljningar och medverka till att hitta nya lösningar som bidrar till förbättringar. I jobbet ingår även att leda och planera åtaganden inom olika projekt på ett strukturerat och kostnadseffektivt sätt, säkerställa samsyn och enighet i din grupp gällande företagets visioner och mål, föregå med gott exempel, genom bland annat god planering och uppföljning, kontrollera att kvalitets-, miljö-, och arbetsmiljöplaner efterlevs och ta fram och fortlöpande arbeta med projektbudgetar. Du kommer att ingå i teamet på PreZeros anläggning i Jönköping.

I jobbet ingår att

* leda såväl vår egen personal som underentreprenörers

* hantera och ta beslut i aktuella kontrakt

* leda, utveckla och motivera din grupp

* säkerställa en hög kvalitet och måluppfyllnad.

Vem är du?

Till rollen som Avdelningschef söker vi framför allt dig som är en prestigelös och social person som motiveras av att få jobba med människor och möjligheten att få jobba med de bästa i branschen. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av att arbeta som platschef eller i en likvärdig roll, men det här är inget krav. Utöver det är viktigt att du har goda kunskaper inom ekonomi, har erfarenhet av att arbeta med budget och prognoser. Du förutsätts ha B-Körkort.

Vi önskar att du

* har tidigare erfarenhet av att leda personalgrupper.

* har hög social kompetens och lätt för att skapa förtroende och motivation

* trivs med att bygga långsiktiga relationer med samarbetspartners och kunder

* är affärsdriven och ha en hög ambitionsnivå

* har goda kunskaper i svenska och uttrycker dig väl i tal och skrift

* har gott tekniskt yrkeskunnande samt förmåga att se möjligheter i arbetet.

 

Dessutom är det meriterande om du

* har arbetat som platschef eller i en liknande roll

* har arbetat med entreprenörer och avtalstolkning

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Vi erbjuder
Tjänsten är på heltid med placering i Jönköping. Tillträdesdag efter överenskommelse.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Sista dag för ansökan 9 oktober. Vid frågor är du välkommen att kontakta Stefan Larsson på telefonnummer: 0730–846816 eller via e-post: [email protected].

Välkommen med din ansökan!

Om PreZero

PreZero är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering på lokal, nationell och global nivå. Läs mer om vår verksamhet i Sverige och i världen, våra värderingar, vår historia och vårt kundfokus. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. I vår vardag är kundnytta lika med miljönytta. Vi tar hand om allt restmaterial från kundernas verksamhet och förädlar det genom återvinning och/eller energiutvinning. Visa mindre

Administratör till PreZero I Jönköping

Just nu söker PreZero i Jönköping en ny talang till rollen som Administratör. Tjänsten är tidsbestämd till augusti 2023 med eventuell förlängning och anställning på PreZero. Här får du både ett roligt jobb och ovärderlig arbetslivserfarenhet, oavsett vad du kommer att arbeta med i framtiden. Dessutom får du möjlighet att arbeta tillsammans med trevliga och engagerade kollegor! Visst låter det kul? Vänta inte med din ansökan! Om Tjänsten! I den här roll... Visa mer
Just nu söker PreZero i Jönköping en ny talang till rollen som Administratör. Tjänsten är tidsbestämd till augusti 2023 med eventuell förlängning och anställning på PreZero. Här får du både ett roligt jobb och ovärderlig arbetslivserfarenhet, oavsett vad du kommer att arbeta med i framtiden. Dessutom får du möjlighet att arbeta tillsammans med trevliga och engagerade kollegor! Visst låter det kul? Vänta inte med din ansökan!

Om Tjänsten!

I den här rollen kommer du framför allt att ha daglig kontakt med kunder, kollegor, leverantörer och se till att den dagliga administrationen löper på smidigt och ansvara för kundmottagningen och besvara telefonsamtal. I jobbet ingår även att ansvara för avdelningens administrativa arbete, registrera ärenden och förmedla dem till rätt personer på företaget, ge administrativt stöd till chefer och andra medarbetare och analysera och åtgärda problem som kan uppstå i verksamhetens administration. Du kommer att ingå i teamet på administrationsenheten och arbeta i trevliga, ljusa och trivsamma lokaler Jönköping.

I jobbet ingår till exempel att

* registrera inkommande ärenden

* administrera kontakter i företagets CRM-system

* hantera enklare ekonomiuppgifter

* hantera post

* registrera verifikat

* telefon och mail

Vem är du?

På PreZero tror vi att de flesta människor kan lära sig det mesta så länge de är nyfikna och har rätta viljan. Därför behöver du ingen specifik utbildning från universitet eller högskola för att söka den här tjänsten. Det vi kräver av dig är ett genuint intresse för dokumentering, administration och andra förekommande arbetsuppgifter samt ett övergripande kvalitetstänk. Du är utåtriktad och har en exceptionell förmåga att se lösningar. Vi är ett välkomnande arbetslag som tror på att ha kul tillsammans, både under och efter arbetstid. Nu letar vi efter dig som uppskattar en arbetsplats och kollegor som kan utmana och stimulera dig!

Vi önskar även att du

* har gymnasial utbildning

* har goda kunskaper i svenska i tal och skrift

* har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet.

* har arbetat med kundkontakt tidigare.

Vill du veta mer?

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Nexer Recruit men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos PreZero. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Stefan Larsson på telefonnummer: 0730–846816 eller via e-post: [email protected]. Söktjänsten senast 2022-06-26.

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Fastighetstekniker till Västerhuset

Västerhuset söker nu en strukturerad, lösningsfokuserad och serviceinriktad person till tjänsten som Fastighetstekniker. Det är en fördel om du trivs i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter, och du får gärna motiveras av att ge kunder riktigt bra service och att få ta eget ansvar. Sök jobbet som Fastighetstekniker redan idag! Din vardag I den här rollen kommer du att hantera felanmälningar, rondering av fastigheter samt andra inkommande ... Visa mer
Västerhuset söker nu en strukturerad, lösningsfokuserad och serviceinriktad person till tjänsten som Fastighetstekniker. Det är en fördel om du trivs i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter, och du får gärna motiveras av att ge kunder riktigt bra service och att få ta eget ansvar. Sök jobbet som Fastighetstekniker redan idag!

Din vardag

I den här rollen kommer du att hantera felanmälningar, rondering av fastigheter samt andra inkommande ärenden och dokumentera genomfört arbete i verksamhetssystemet. I jobbet ingår även att sköta beställning av reparationer och underhåll, sköta den dagliga förvaltningen och vidta nödvändiga åtgärder i form av reparationer och förbättringar. Du kommer att ingå i ett team om fyra kompetenta medarbetare och tillhöra vår fastighetsservice. Lokalerna är fräscha, öppna och luftiga och belägna i Jönköping.

Vem är du

Till rollen som Fastighetstekniker söker vi framförallt dig som är en social och driven person som motiveras av att ge kunder riktigt bra service och att få ta eget ansvar. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av servicearbete och fastighetsservice, men det här är inget krav. Utöver det är det mycket meriterande om du har arbetat som fastighetsskötare tidigare.

Vill du veta mer?

I den här rekryteringen samarbetar Västerhuset med Nexer Recruit och du kommer att bli anställd hos Västerhuset. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Magnus Fagerberg på telefonnummer: 0730429034 eller via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2021-05-09.

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre