Lediga jobb som Transportsamordnare i Jönköping

Se lediga jobb som Transportsamordnare i Jönköping. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Jönköping som finns hos arbetsgivaren.

Fordonskoordinator

Fordonskoordinator Vi söker nu en fordonskoordinator till vår depå i Jönköping. Som fordonskoordinator har du ett lokalt huvudansvar för fordon, där du säkerställer att fordonen uppfyller avtalskrav samt interna och externa trafiksäkerhetskrav. Du kommer även ansvara för att säkerställa att kontroller, underhåll och reparationer utförs. Då vi arbetar med service är även kundupplevelsen viktig, där bemötande och varumärke är två viktiga faktorer. Som Fordon... Visa mer
Fordonskoordinator
Vi söker nu en fordonskoordinator till vår depå i Jönköping. Som fordonskoordinator har du ett lokalt huvudansvar för fordon, där du säkerställer att fordonen uppfyller avtalskrav samt interna och externa trafiksäkerhetskrav. Du kommer även ansvara för att säkerställa att kontroller, underhåll och reparationer utförs.
Då vi arbetar med service är även kundupplevelsen viktig, där bemötande och varumärke är två viktiga faktorer. Som Fordonskoordinator kommer du även som en del av din tjänst att stötta befintlig organisation som samordnare, vilket inkluderar att vara behjälplig i den dagliga driften gällande trafik och avtalsefterlevnad. Rollen inkluderar även administration i form av allmän uppdatering av interna och kundspecifika systemstöd med fokus på fordon.
Vi söker dig som har relevant erfarenhet och ett brinnande intresse för fordon. Du ska som person även vara drivande, ansvarstagande och med en vilja att skapa struktur och ordning.
Du kan även komma att vara en del av företagets beredskap.
Om Flexbuss
Flexbuss Sverige AB är ett företag med över 380 fordon och 600 anställda i södra Sverige. Vi är numera en del av Go-Ahead Group, en brittisk koncern med över 35.000 anställda. Vi bedriver de flesta typer av persontransporter och är nu i behov av ytterligare personal. Visa mindre

Transport Coordinator

Are you ready to enhance our customer satisfaction? We are strengthening our logistics team with a Transport Coordinator to take our customer service to the next level. In the role you will manage and monitor inbound and outbound transportation, and strive to find the most efficient ways of working and at the same time secure to fulfill customer demands. Your responsibilities  Manage and monitor inbound and outbound transportation processes. You will coor... Visa mer
Are you ready to enhance our customer satisfaction?
We are strengthening our logistics team with a Transport Coordinator to take our customer service to the next level. In the role you will manage and monitor inbound and outbound transportation, and strive to find the most efficient ways of working and at the same time secure to fulfill customer demands.
Your responsibilities 

Manage and monitor inbound and outbound transportation processes. You will coordinate and oversee the timely and efficient arrival of goods from suppliers, ensuring compliance with company standards. You will organize and optimize outbound transportation to ensure effective distribution of goods to customers and other destinations.


Oversee customs clearance procedures for both incoming and outgoing shipments, ensuring compliance with regulatory requirements.


Generate carrier performance reports to assess and improve transportation efficiency. You will systematically monitor transportation processes, analyze performance data, and generate reports to identify opportunities for improvement in the supply chain.


Participate in carrier Requests for Quotation (RFQ), selection, and implementation. 


Job Relationships
In the role you will of course collaborate with various stakeholders, you will: 

Work closely with colleagues within the transport- and logistic team to ensure seamless communication and efficient collaboration on transport related matters.


Maintain effective communication with the European headquarters and the main office in Korea to align transportation strategies with overall business objectives. 


Interact with carriers and freight forwarders to ensure smooth transportation operations and foster positive working relationships. 


Your profile
You can probably tick most of the boxes of below list:

University degree within transport/logistics or have equivalent work experience.


Previous experience in a similar role in an international transport logistics, or a related field.


Structured and solution-oriented work approach, strong organizational and communication skills, with the ability to prioritize tasks and manage multiple projects simultaneously.


Clear communication and negotiation skills when dealing with transport service providers, warehouse, other 3PL.


Good knowledge of customs processes, particularly in the areas of import and customs procedures.


Ability to work independently and as part of a team, with a high level of attention to detail and a customer-service oriented mindset. 


Proficient use of MS-Office (Word, Excel, PowerPoint).


Fluent in English. 


Good to know 

We need your application in Swedish or English.


Last day of applying is 18th of March 2024.


The position is placed at our WH at Torsvik, outside Jönköping.


If you have further questions about the position don't hesitate to contact our WH Manager Johan Petersson, phone: +46 707 37 90 15.


We are committed to diversity and equal opportunities. All applications will be treated confidentially.


We look forward to welcoming a new Transport Coordinator to our team! 
Let’s connect!
Get a glimpse of MOBIS Life Visa mindre

Förman sökes till Frigoscandia Åkeri AB

Ansök    Nov 27    Frigoscandia AB    Transportsamordnare
Till Frigoscandia Åkeri AB i Jönköping söker vi en flexibel förman som har en glödande passion för administration, kundservice och lastbilskörning. Är du dessutom en person som vill ha ett omväxlande och trevligt arbete och ingå i ett professionellt team av kollegor, så ska du inte tveka att söka jobbet på vårt härliga företag. Vi erbjuder en positiv och inkluderande kultur, efterlevnad av kollektivavtal, och kör och vilotider. Vi erbjuder även friskvårds... Visa mer
Till Frigoscandia Åkeri AB i Jönköping söker vi en flexibel förman som har en glödande passion för administration, kundservice och lastbilskörning. Är du dessutom en person som vill ha ett omväxlande och trevligt arbete och ingå i ett professionellt team av kollegor, så ska du inte tveka att söka jobbet på vårt härliga företag.

Vi erbjuder en positiv och inkluderande kultur, efterlevnad av kollektivavtal, och kör och vilotider. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag samt förmånliga rabatter hos bland annat träningsanläggningar och hotell.

Om jobbet:

Jobbet innebär administration, schemaläggning, transportledning, körning av kylt och fryst gods men också lastning, lossning av gods samt terminalarbete. I jobbet ingår även rekrytering av kollektiv personal och planering av service för våra fordon. Jobbet ställer stora krav på noggrannhet, kommunikations- och organisationsförmåga. Viss jourverksamhet förekommer. Utdrag ur belastningsregistret krävs för arbetet.

Om dig:

Du ska vara ordningsam, effektiv och ha god servicekänsla. Du är van att organisera, leda och ta beslut som utvecklar verksamheten och motiverar medarbetare. Du har kunskaper inom arbetsmiljö och du trivs i en roll som både innehåller strategiskt och operativt arbete.

Kompetenskrav för tjänsten:

- Ledaregenskaper

- Datakunskaper

- CE-körkort

- Digitalt förarkort

- YKB

- Truckkort

- Svenska och engelska i tal och skrift

Om oss:

Frigoscandia Åkeri har en modern och välskött fordonspark. Stora delar av trafiken är linjetrafik, dvs. lastas och lossas på omlastnignscentraler och som sedan distribueras lokalt av oss själva samt andra företag. Vi trafikerar områden som
Skåne, Mälardalen, Västergötland, Småland, Östergötland. Huvudkontoret finns i
Helsingborg.

Är du rätt person för tjänsten? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då
urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas före sista
ansökningsdatum. Tillträdesdag för tjänsten sker enligt överenskommelse.

Skulle du ha frågor är du välkommen att kontakta Åkerichef Niklas Nilsson på mail: [email protected]

Mer information om Frigoscandia Åkeri AB hittar du på vår hemsida: https://frigoscandia.com









Frigoscandia driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där vi lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Genom våra fordon, lager och terminaler hanterar vi livsmedel från -23 grader till +18 beroende på vilket behov och krav som ställs. Att vara expert på temperaturer är en naturlig del av vårt företags dna. Vår tydliga ambition framåt är att erbjuda våra kunder smarta logistiktjänster, enkla att hantera, allt i takt med den teknikutveckling som nu möjliggörs i vår bransch. Förutom lager och distribution i Norden och Europa, erbjuder vi olika typer av tjänster som infrysning, upptining eller förberedande butiksexponering. Visa mindre

Operations Support till DFDS nya lager i Jönköping

DFDS söker en ny operations support till vårt lager på Södra stigamo. Om tjänsten Som Operations Support är du den som stöttar produktionen och ser till att flödet fungerar på ett effektivt sätt under dagen. I kontakt med interna och externa parter är du den som ser till att inkommande order hanteras korrekt och går i väg i rätt tid. Du förvaltar vårt bokningssystem för in- och utleveranser och tar emot chaufförer, vilket innebär att du har helhetsinsyn ... Visa mer
DFDS söker en ny operations support till vårt lager på Södra stigamo.

Om tjänsten

Som Operations Support är du den som stöttar produktionen och ser till att flödet fungerar på ett effektivt sätt under dagen. I kontakt med interna och externa parter är du den som ser till att inkommande order hanteras korrekt och går i väg i rätt tid. Du förvaltar vårt bokningssystem för in- och utleveranser och tar emot chaufförer, vilket innebär att du har helhetsinsyn på flödena.

En vanlig dag på arbetet innebär att du lägger in ordar i systemet, och följer upp om ordern stämmer eller om avvikelser förekommer. Vid avvikelser är det du som för inventeringsarbetet där du utreder var avvikelserna finns. Saldosäkerhet är något som du arbetar aktivt med. Du ser även till att alla kunder får sina avtalade rapporter på daglig basis.

För att detta arbete ska kunna bedrivas fullt ut har du även en tät kommunikation med DFDS lagerpersonal som utför det dagliga arbetet. Du är även den som är behjälplig i de system som hanteras på siten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Orderhantering

- Administrera bokningssystem för in/utleveranser samt ansvarar för chaufförsmottagning

- Daglig rapporthantering

- Lagersäkerhet

- Upprätta rutiner

- Bokning av transporter

Din profil

Du är strukturerad och noggrann eftersom dagarna kommer att vara varierande, speciellt i den inledande fasen. För att lyckas i tjänsten ser vi att du är lösningsorienterad, samt att du har förmågan att skifta fokus mellan olika uppgifter när det krävs. Framförallt bidrar du med energi och engagemang som passar rakt in i projektet vi driver - att vara Sveriges bästa lager.

Vi ser gärna att du har

- Relevant erfarenhet inom logistik och/eller lager

- Van vid att arbeta i lagersystem, gärna i Ongoing och/eller LEA

- Goda administrativa egenskaper

- God datorvana bl.a. Office-paketet (främst Excel)

- Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan

Tjänsten är på heltid och arbetstiden är fördelad mån-fre kl 7:00-16:00.

Ansök med ditt CV samt skriv ett personligt brev om varför du skulle passa i denna roll - vi tar ej emot ansökningar via e-post. Ansökningar och intervjuer kommer att utföras löpande, vilket kan innebära att tjänsten kan ha tillsatts innan ansökningstiden har löpt ut.

Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

DFDS Group

DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.

DFDS Professionals

DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.

DFDS | Jönköping | Transport | Logistik | Organisation | Support | System | Operativt Visa mindre

Operations Support till DFDS nya lager i Jönköping

Vi på DFDS expanderar inom tredjepartslogistik(3PL) och är i full fart med att bygga ett helt nytt lager i Jönköping. Från start vill vi bygga en stabil och effektiv verksamhet där den ena dagen inte är den andre lik. För att vi ska lyckas med detta söker vi nu en Operations Support. Låter spännande? Läs gärna vidare! Om tjänsten Som Operations Support är du den som stöttar produktionen och ser till att flödet fungerar på ett effektivt sätt under dagen. ... Visa mer
Vi på DFDS expanderar inom tredjepartslogistik(3PL) och är i full fart med att bygga ett helt nytt lager i Jönköping. Från start vill vi bygga en stabil och effektiv verksamhet där den ena dagen inte är den andre lik. För att vi ska lyckas med detta söker vi nu en Operations Support. Låter spännande? Läs gärna vidare!

Om tjänsten

Som Operations Support är du den som stöttar produktionen och ser till att flödet fungerar på ett effektivt sätt under dagen. I kontakt med interna och externa parter är du den som ser till att inkommande order hanteras korrekt och går i väg i rätt tid. Du förvaltar vårt bokningssystem för in- och utleveranser och tar emot chaufförer, vilket innebär att du har helhetsinsyn på flödena.

En vanlig dag på arbetet innebär att du lägger in ordar i systemet, och följer upp om ordern stämmer eller om avvikelser förekommer. Vid avvikelser är det du som för inventeringsarbetet där du utreder var avvikelserna finns. Saldosäkerhet är något som du arbetar aktivt med. Du ser även till att alla kunder får sina avtalade rapporter på daglig basis.

För att detta arbete ska kunna bedrivas fullt ut har du även en tät kommunikation med DFDS lagerpersonal som utför det dagliga arbetet. Du är även den som är behjälplig i de system som hanteras på siten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Orderhantering

- Administrera bokningssystem för in/utleveranser samt ansvarar för chaufförsmottagning

- Daglig rapporthantering

- Lagersäkerhet

- Upprätta rutiner

- Bokning av transporter

Din profil

Vi söker dig som vill vara med från start och vara med att bygga upp verksamheten från grunden. Du är strukturerad och noggrann eftersom dagarna kommer att vara varierande, speciellt i den inledande fasen. För att lyckas i tjänsten ser vi att du är lösningsorienterad, samt att du har förmågan att skifta fokus mellan olika uppgifter när det krävs. Framförallt bidrar du med energi och engagemang som passar rakt in i projektet vi driver - att vara Sveriges bästa lager.

Vi ser gärna att du har

- Relevant erfarenhet inom logistik och/eller lager

- Van vid att arbeta i lagersystem, gärna i Ongoing och/eller LEA

- Goda administrativa egenskaper

- God datorvana bl.a. Office-paketet (främst Excel)

- Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan

Tjänsten är på heltid och arbetstiden är fördelad mån-fre kl 7:00-16:00.

Ansök med ditt CV samt skriv ett personligt brev om varför du skulle passa i denna roll - vi tar ej emot ansökningar via e-post. Ansökningar och intervjuer kommer att utföras löpande, vilket kan innebära att tjänsten kan ha tillsatts innan ansökningstiden har löpt ut. Sista ansökningsdag är den 13 december 2022.

Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

DFDS Group

DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.

DFDS Professionals

DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.

DFDS | Jönköping | Transport | Logistik | Organisation | Support | System | Operativt Visa mindre

Transportadministratör Jönköping

Om jobbet I rollen som transportadministratör kommer du ha en viktig roll i att planera och koordinera vår kunds transportaktiviteter. Arbetsuppgifterna består bland annat av att effektivisera flödeshanteringen, planera transporter samt kontrollera mot kund samt leverantör. Du har daglig kontakt med interna och externa kunder över e-post och telefon där du säkerställer leverans av högsta kvalitet. Om dig Vi söker dig som har relevant erfarenhet av admin... Visa mer
Om jobbet

I rollen som transportadministratör kommer du ha en viktig roll i att planera och koordinera vår kunds transportaktiviteter. Arbetsuppgifterna består bland annat av att effektivisera flödeshanteringen, planera transporter samt kontrollera mot kund samt leverantör. Du har daglig kontakt med interna och externa kunder över e-post och telefon där du säkerställer leverans av högsta kvalitet.

Om dig

Vi söker dig som har relevant erfarenhet av administration och logistik samt vana att arbeta i ett bolag där det händer nya saker varje dag. Du skräms inte att ta tag i saker och är flexibel, prestigelös och noggrann i ditt arbete. Du ser inte problem utan hittar lösningar i stället. God datorvana samt goda kunskaper i Excel är krav för tjänsten. Då du arbetar internationellt är det viktigt att du känner dig trygg i svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi söker dig som har

- Intresse och kunskap inom logistik och transport

- God kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt

- Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ

- En strukturerad och organiserad arbetsstil

Tjänsten är en Inhyrning via DFDS Professonals till vår kund. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning och för rätt person sker tillsättningen omgående.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected]

Rekryteringsarbetet sker löpande.

Det går ej att ansöka via mail.

DFDS Professionals

DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.

Sökord
DFDS | Vaggeryd| Transport | Logistik | Trafikplanering|Jönköping| Visa mindre

Analytisk Varuflödesadministratör till Dagab!

Vill du skapa värde i en samhällsviktig organisation? Är du analytisk och motiveras av att identifiera smarta och smidiga processer? Är du en operativ do:er som trivs bra med varierande arbetsuppgifter? Då kan tjänsten som Varuflödesadministratör hos Dagab vara tjänsten för dig! Om Dagab Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor bland annat Hemköp, Willys, Snabbgross, Urban Deli, Mat.se och Apohem. De utvecklar också... Visa mer
Vill du skapa värde i en samhällsviktig organisation? Är du analytisk och motiveras av att identifiera smarta och smidiga processer? Är du en operativ do:er som trivs bra med varierande arbetsuppgifter? Då kan tjänsten som Varuflödesadministratör hos Dagab vara tjänsten för dig!

Om Dagab
Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor bland annat Hemköp, Willys, Snabbgross, Urban Deli, Mat.se och Apohem. De utvecklar också egna varumärken, bland annat Garant, Eldorado och Såklart.

Dagabs verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport till hur de agerar mot varandra. På så sätt ger de sina kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Med andra ord - hos Dagab är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor. Välkommen du med!

Om tjänsten som Varuflödesadministratör
Som ny Varuflödesadministratör hos Dagab kommer du in i en spännande och lärorik fas inom organisationen med ett nytt toppmodernt logistikcenter i bruk och en rullande satsning för att utveckla och optimera deras befintliga varuflödesprocesser. Du kommer att bli en del av avdelningen Varuflödesstyrning där du och ditt team ansvarar för att operativt administrera exempelvis kampanjer, prislistor, ekonomiska transaktioner och reklamationer. Du kommer även analysera, följa upp och ta action på masterdata som kan effektivisera och höja kvalitén på dessa processer. För att lyckas med detta kommer du samverka tätt med andra funktioner inom Dagab samt agera som länk mellan utflöde och varuflödesutveckling. Kortfattat är tjänsten som Varuflödesadministratör en spännande roll där du lär känna stora delar av organisationen, driver dialog med kedjorna och får bidra med kompetens som värdesätts högt!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att: Säkerställa att kampanjpriser, prislistor och ekonomiska överenskommelser mellan kedja, Dagab och leverantör blir rätt utförda.
Utföra kvalitativ reklamationsuppföljning på dag- och månadsnivå där du säkerställer att regelverk och processefterlevnad följs.
Ärendehantering från butik och kedjor i en mängd olika frågor som rör ekonomiska transaktioner, avtal och kvalitativa uppföljningar.
Du kommer också arbeta med att:  Effektivisera och förenkla administrativa processer genom att ta fram makron, automatiseringslösningar eller förslag på utveckling.
Ta fram rapporter, underlag och sammanställningar löpande och vid varje månadsbryt.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller logistik och som har ett genuint intresse för logistik, data och service. För att lyckas i tjänsten är det väsentligt att du besitter god datorvana. Du är en fena på samtliga program i Officepaketet, framför allt Excel. Har du även erfarenhet av att arbeta i BI-verktyg är detta meriterande. Du trivs bra med att arbeta i ett varierat tempo och behärskar svenska flytande i tal och skrift.

Vidare söker vi dig som är ansvarstagande och har en fallenhet för att skapa god struktur. Eftersom du kommer att samarbeta med flera funktioner inom Dagab värdesätter vi också din kommunikativa egenskap och vilja att arbeta som ett lag. Din analytiska förmåga visar sig genom att du kan hantera stora mängder information och gärna bidrar med ideér och nytänk.

Dagabs erbjudande
Hos Dagab finns trygghet och stora utvecklingsmöjligheter. Deras medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och genererar bättre beslut. De uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla deras tjänster. Genom att erbjuda en arbetsplats som speglar det samhälle vi lever i vill de skapa ett öppet klimat där alla deras medarbetare har möjlighet att utvecklas. Att de växer och utvecklas tillsammans gör att de kan leda vägen och utmana en hel bransch. Välkommen till en familj av möjligheter! 

Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Placering: Jönköping.
Omfattning: Heltid. 
Lön: Enligt överenskommelse Visa mindre

Kundansvarig transportsamordnare

Svensk Logistikanalys söker en kundansvarig transportsamordnare på heltid med tillträde snarast och vi söker även en person för en halvtidstjänst med samma arbetsuppgifter med tänkt tillträde i juni. Som kundansvarig fungerar du som kundens förlängda arm när det gäller frakter och transportadministration. Du sköter all kontakt med speditören, för att underlätta för kunden. Våra kunder finns inom många olika branscher och ingen är den andra lik, men arbets... Visa mer
Svensk Logistikanalys söker en kundansvarig transportsamordnare på heltid med tillträde snarast och vi söker även en person för en halvtidstjänst med samma arbetsuppgifter med tänkt tillträde i juni.
Som kundansvarig fungerar du som kundens förlängda arm när det gäller frakter och transportadministration. Du sköter all kontakt med speditören, för att underlätta för kunden.
Våra kunder finns inom många olika branscher och ingen är den andra lik, men arbetsuppgifterna är i grunden snarlika.
Du hjälper bl.a. till med;
-hitta bästa fraktlösningen, där priset vägs mot kvalitet.
-boka frakt åt kunden och bevaka från start till mål.
-Kontrollera att kundernas fraktfakturor från olika speditörer är korrekta samt kontera dem och samla alla fraktfakturor till en stor.
- Vara behjälplig vid reklamationer
-Assistera vid tullfrågor (import/export)
Om oss:
Svensk Logistikanalys är ett etablerat tjänsteföretag som grundades 2003. Vår samlade kompetens inom frakt och transport är unik. Vi har sedan starten hjälpt drygt 200 företag, där den gemensamma nämnaren för de flesta företag är att man inte har tid, eller resurser att ta hand om sitt frakt- och transportupplägg.
Det är här du som kundansvarig och Svensk Logistikanalys kommer in.
Verkar det här intressant är du välkommen att höra av dig. Visa mindre

Kundansvarig transportsamordnare

Svensk Logistikanalys söker en kundansvarig transportsamordnare. Som kundansvarig fungerar du som kundens förlängda arm när det gäller frakter och transporter. Du sköter all kontakt med speditören, för att underlätta för kunden. Våra kunder finnas inom många olika branscher och ingen är den andra lik, men arbetsuppgifterna är i grunden snarlika. Du hjälper bl.a. till med; -hitta bästa fraktlösningen, där priset vägs mot kvalitet. -boka frakt åt kunden och... Visa mer
Svensk Logistikanalys söker en kundansvarig transportsamordnare.
Som kundansvarig fungerar du som kundens förlängda arm när det gäller frakter och transporter. Du sköter all kontakt med speditören, för att underlätta för kunden.
Våra kunder finnas inom många olika branscher och ingen är den andra lik, men arbetsuppgifterna är i grunden snarlika.
Du hjälper bl.a. till med;
-hitta bästa fraktlösningen, där priset vägs mot kvalitet.
-boka frakt åt kunden och bevaka från start till mål
-Kontrollera att kundernas fraktfakturor från olika speditörer är korrekta samt kontera dem och samla alla fraktfakturor till en stor.
- Vara behjälplig vid reklamationer
-Assistera vid tullfrågor (import/export)
arbetstiden kommer att vara mindre än heltid men mer än halvtid.
Tillträde snarast.
Om oss:
Svensk Logistikanalys är ett etablerat tjänsteföretag som grundades 2003 och vi finns på Rosenlund i Jönköping. Vår samlade kompetens inom frakt och transport är unik. Vi har sedan starten hjälpt drygt 200 företag, där den gemensamma nämnaren för de flesta företag är att man inte har tid, eller resurser att ta hand om sitt frakt- och transportupplägg.
Det är här du som kundansvarig och Svensk Logistikanalys kommer in.
Verkar det här intressant är du välkommen att höra av dig. Visa mindre

Parts Packaging Specialist

Ansök    Maj 4    Husqvarna AB    Transportsamordnare
The Parts Packaging Specialist role is to drive and improve the spare part business for the Husqvarna Brand Division, with a special focus on the right Genuine Parts packaging, Master boxes and Pallet sizes for our frequent parts. Parts packaging Specialist is accountable for deciding, managing and controlling that we use the right packaging for different parts. The Parts packaging Specialist has responsibility for the full product life cycle of spare part... Visa mer
The Parts Packaging Specialist role is to drive and improve the spare part business for the Husqvarna Brand Division, with a special focus on the right Genuine Parts packaging, Master boxes and Pallet sizes for our frequent parts. Parts packaging Specialist is accountable for deciding, managing and controlling that we use the right packaging for different parts.
The Parts packaging Specialist has responsibility for the full product life cycle of spare parts packaging from the introduction, through the sustaining phase and beyond the end of service life of a product. With a record of responsibility for Spare Parts within your product category, you will have an opportunity to drive the Spare Part business together with the After Sales organization, Logistic team, parts sourcing and Parts specialist to achieve customer satisfaction and help out to do logistic savings in warehouses and transports.
This is an exciting opportunity for a person with knowledge about Product Management and has a proven track record of achieving results in in a dynamic and challenging business environment.
Your role
The Part packaging specialist will be responsible for execution and tactics required to achieve multiple objectives:
Decide how we pack our parts in a smart, efficient and with good protection.
Be the owner of and develop our Genuine parts guideline.
Be responsible for all packaging artworks.
Decide packaging, label, master-pack and pallet quantities for our parts together with parts sourcing and Parts Specialist.
Responsible to create an attractive spare part offer including packaging for spare parts
Drive initiative to improve the spare part assortment. Support the global price department with technical information for optimal spare parts pricing

This position may involve 10-20 days of international travel/year.
Location: Huskvarna.
Who you are
A person who are motivated by a challenge and the possibility to make an impact
Supplier management and communication skills
Good understanding of global trade and logistics
Experience from cross functional teams and a global environment
Have a great understanding of the customer needs, market development and its business
Good language skills in English, both oral and written
Preferably a Bachelor’s degree in Engineering or other relevant discipline

Other beneficial qualifications
Experience from R&D, Product Management or forestry /commercial lawn & gardening
Advanced Excel-knowledge
Knowledge in Adobe Illustrator
Experience from after sales work
2-4 years’ work experience in spare parts handling
Good language skills in Swedish and other languages

You are an analytical and strategical person who is comfortable working independently and in taking business decisions. Furthermore, we appreciate a person who has good interpersonal skills as there will be a close contact with different stakeholders within the organization but also with different suppliers, especially suppliers located in Asia.
How to apply
Please submit your application with CV via our website. We do not accept applications via e-mail.
For more information about the recruitment process please contact:
Recruiter – Sofia Ekstrand, [email protected].
Union representatives: Soili Johansson – Unionen, [email protected]. Cameron Rad, Sveriges Ingenjörer; Akademikerföreningen (Represents all Saco unions), [email protected].
When the application date is due, we will review your application carefully to see if your profile matches the requirements of the vacant position. If we believe you are a potential candidate for the role, you will be invited for an initial interview. In preparation for the interview, you will receive information about the arrangement as well as other steps in the process, such as second interviews, assessments, references and introduction. If you aren’t chosen to proceed in the process, you will be informed of this at the latest when the position has been filled.
We seek people who have a great sense of self-motivation, creative problem solvers who enjoy collaboration and networking in an international environment - people with a strong desire to add value. Our Key Behaviors always begins with ME, I take ownership and I ask myself: What can I do? Visa mindre

Varuflödesplanerare till Dagab Jönköping

Ansök    Feb 6    Poolia Sverige AB    Transportsamordnare
Söker du en ny spännande utmaning och har ett intresse för dagligvaruhandeln? Har du även en förståelse för logistikflöden och trivs med att styra ditt eget arbete? Då är detta en tjänst som du inte får missa! Nu söker vi en lösningsorienterad Varuflödesplanerare till Dagab i Jönköping. Här väntar spännande utmaningar och ett arbete i högt tempo. Intervjuer och urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag! Det här är DAGAB Dagab skapar, ... Visa mer
Söker du en ny spännande utmaning och har ett intresse för dagligvaruhandeln? Har du även en förståelse för logistikflöden och trivs med att styra ditt eget arbete? Då är detta en tjänst som du inte får missa! Nu söker vi en lösningsorienterad Varuflödesplanerare till Dagab i Jönköping. Här väntar spännande utmaningar och ett arbete i högt tempo. Intervjuer och urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Det här är DAGAB
Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val.
Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med!

BLI EN DEL AV OSS
Dagab har i uppdrag att supportera Axfoodkoncernens butiker och externa kunder i varuflödesfrågor. Vårt mål är att stötta och möjliggöra en effektiv butiksdrift för våra kedjor och kunder inom dagligvaruhandeln och servicehandeln genom att vi administrerar och bevakar delar av orderflödet ut till butik. Nu söker vi en ny kollega som vill jobba tillsammans med oss. Vi är ett positivt och engagerat team som starkt präglas av kärnvärdet - Tillsammans är vi starkare!

Om din roll
I rollen som Varuflödesplanerare på Dagab i Jönköping blir du en del av Varuflödesplanering Utflöde. Här ansvarar du huvudsakligen för daglig bevakning och granskning av order i syfte att säkerställa ett stabilt varuflöde från Dagabs lager ut till butik. För att säkra en så hög hylltillgänglighet och servicegrad som möjligt så arbetar du aktivt med den proaktiva planeringen inför exempelvis planerade kampanjer, säsonger eller sortimentsskiften. På ett strukturerat och engagerat sätt hittar du lösningar på avvikelser som kan uppstå i varuflödet. Till dina arbetsuppgifter hör även att följa upp åtgärder och insatser för att stödja interna och externa beslut som syftar till ständiga förbättringar. Du har ett brett kontaktnät och samarbetar tätt med både ditt tillhörande team och andra funktioner inom varuflödesstyrningen.

Tjänsten passar dig som vill få möjlighet att påverka på riktigt och som trivs med mycket eget ansvar. Du är med när saker händer och arbetar mitt i varuflödets centrum. Tillsammans med dina kompetenta kollegor deltar du i förbättringsaktiviteter och utvecklar arbetet framåt inom din funktion. Du blir del av ett engagerat team om 15 personer och arbetar dedikerat mot ett visst specialistflöde.

Vi ser gärna att du har:
- En högskoleutbildning inom logistik, ekonomi, Supply Chain eller annan motsvarande kunskap.
- Någon form av arbetslivserfarenhet från liknande arbete, dock inget krav.
- En utvecklad kompetens inom planering och principer för hylltillgänglighet samt en god kompetens inom varuflödessystem.
- Mycket god datorvana och kompetens inom MS Office samt förmågan att ta fram, hantera och tolka data i Excel.
- Obehindrade kunskaper inom både svenska och engelska.

Vem är du?
Som person är du strukturerad och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med att arbeta i en tempofylld miljö och ser utmaningar som din drivkraft och möjlighet till utveckling. Vidare har du en god förståelse för hur ditt agerande och dina beslut påverkar andra delar i processen och ser alltid till företagets bästa. Då rollen innefattar ett brett kontaktnät är det av vikt att du är kommunikativ och serviceinriktad. Du driver gärna förändrings- och förbättringsarbete framåt och tar egna initiativ för att lyckas i din roll.

Bra för dig att veta
- Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Dagab i Jönköping där provanställning på 6 månader tillämpas.
- I din roll rapporterar du till Avdelningschef.
- Arbetstider är 07:00 - 16:00 på vardagar.
- Placeringsort Jönköping.
- Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Jonna Jonsson på 072-177 52 68. Visa mindre

Transportkoordinator

FläktGroup är en global marknadsledare inom ventilations- och luftbehandlingssystem. I över 100 år har vi stolta utvecklat innovativa och energieffektiva produkter där vi förser människor med bästa tänkbara inomhuskomfort och brandsäkerhet för exempelvis kontor, skolor, sjukhus, hotell, bostäder, offshore och tunnelbanor. Vi är cirka 3500 medarbetare med försäljning i 65 länder. FläktGroup Sweden, med cirka 750 anställda, har produktion och utveckling i Jö... Visa mer
FläktGroup är en global marknadsledare inom ventilations- och luftbehandlingssystem. I över 100 år har vi stolta utvecklat innovativa och energieffektiva produkter där vi förser människor med bästa tänkbara inomhuskomfort och brandsäkerhet för exempelvis kontor, skolor, sjukhus, hotell, bostäder, offshore och tunnelbanor. Vi är cirka 3500 medarbetare med försäljning i 65 länder. FläktGroup Sweden, med cirka 750 anställda, har produktion och utveckling i Jönköping och Järna samt säljkontor på 16 platser runt om i Sverige. Vår kultur präglas av affärsfokus, laganda, passion och att ha kul på jobbet. Together We Create Excellence. For Life. We are FläktGroup.

Vi är cirka 3600 medarbetare med försäljning i 65 länder. FläktGroup Sweden, med cirka 750 anställda, har produktion och utveckling i Jönköping och Järna samt säljkontor på 15 platser runt om i Sverige.

Vår kultur präglas av affärsfokus, gemenskap, passion och att ha kul på jobbet. Together We Create Excllence. For Life. We are FläktGroup.


Brinner du för logistik och service? Gillar du pulsen i tillverkningsindustrin?
Då borde du kika vidare här.

Vi erbjuder dig:

Som transportkoordinator hos oss jobbar du med att bevaka transporter till våra kunder, föra kommunikation mellan våra kunder, säljare och agenter och även säkerställa att leveranstider hålls. Du kommer ha en tät kontakt med andra funktioner inom företaget och dessutom vara involverad i planering, volymberäkning och bokning av transport till kund.

Som transportkoordinator hos oss får du ett varierande jobb i ett företag där vi värdesätter samarbete högt. Rapportering sker till chefen för order och transport.

På FläktGroup brinner vi för att skapa ett hälsosamt inomhusklimat för människor. För att fortsätta vara marknadsledande är ständig utveckling av både våra lösningar och medarbetare av yttersta vikt för vår framgång. Vi arbetar för en trygg och säker arbetsplats och vår egen FläktGroup Academy erbjuder olika utvecklingskoncept som stöd i din karriär hos oss. Att släppa loss potentialen och personligheten hos våra medarbetare är vårt mål. På FläktGroup hyllar vi därför mångfald eftersom vi är övertygade om att du behöver vara dig själv för att kunna göra skillnad.

Din profil:

Vi letar efter dig som är grym på kundservice och har en bakgrund inom logistik. Vi blir extra glada om du tidigare arbetat inom transportplanering för tillverkande industri eller logistikbranschen. Goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift är ett krav och kunskaper i tyska och/eller franska är meriterande. Du är en person som gillar struktur och planering och är bra på att samarbeta och kommunicera för att ge kunden bästa tänkbara upplevelse.

Övrig information:

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulrika Jalnefur, Chef för order och transport. Du når henne via växeln på 0771-262626 eller på [email protected]. Sista ansökningsdag är 7 juli och vi tillämpar löpande urval. Därför kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Inför rekryteringen har vi tagit ställning till annonskanaler och rekryteringsbolag och vi undanber oss därför samtal angående detta. Visa mindre

Fordonsförvaltare

Teknisk Service Arbetsplatsbeskrivning Jönköpings kommun befinner sig i ett expansivt läge vilket ställer stora krav på den kommunala organisationen. Teknisk Service är en verksamhet inom Tekniska kontoret vars syfte är att tillhandahålla en helhetslösning av fordon och maskiner för kommunens förvaltningar och bolag, anpassad efter deras behov. Inom Teknisk Service finns fyra enheter, Transportcentralen, Bilcentralen, Förråd och Verkstad. Vi söker nu en... Visa mer
Teknisk Service

Arbetsplatsbeskrivning
Jönköpings kommun befinner sig i ett expansivt läge vilket ställer stora krav på den kommunala organisationen. Teknisk Service är en verksamhet inom Tekniska kontoret vars syfte är att tillhandahålla en helhetslösning av fordon och maskiner för kommunens förvaltningar och bolag, anpassad efter deras behov. Inom Teknisk Service finns fyra enheter, Transportcentralen, Bilcentralen, Förråd och Verkstad.
Vi söker nu en fordonsförvaltare till Bilcentralen och erbjuder ett omväxlande och spännande arbete inom området. Enheten har ansvar fordon upp till 3,5 ton och ansvarar för att dessa fordon köps in, förvaltas, underhålls och avyttras. Detta ska göras till en optimal kostnad och med så låg miljöpåverkan som möjligt.

Arbetsuppgifter
Du är en av två fordonsförvaltare som har till ansvar att administrera Jönköpings kommuns lätta fordon som består av personbilar, minibussar och lätta lastbilar med tillhörande påbyggnader. Du är experten inom området och ansvarar för samordning och uthyrning till våra interna kunder. Detta innefattar bland annat att kontinuerligt analysera behov för inköp och utbyte av fordon, tillse fordonens underhåll, driftsäkerhet och ekonomi, hantera rådgivning, information om regelverk, samt vara kunden behjälplig kring val av fordon, och utrustning för dessa.

Du medverkar vid upphandling samt hanterar anskaffning och avyttring av fordon, utvärdering av offerter, leveransplan etc.

I tjänsten ingår bland annat:
- Löpande fordonsförvaltning med tillhörande administration.
- Att upprätta underlag/rapporter och genomföra analyser av utvecklingsmöjligheter.
- Register- och systemunderhåll av vårt fordonssystem, samt statistikuppföljning i dessa
- Skadehantering
- Hantera och analysera kostnadseffektivitet i förhållande till fordonets livscykel
- Vara delaktig i optimering av service o underhåll, med avseende såväl tekniskt som ekonomiskt

Kompetenskrav
Vi söker dig som har en gedigen bakgrund i fordonsbranschen. Du skall ha en fordonsteknisk utbildning i bakgrunden, kombinerat med en flerårig erfarenhet av att arbeta inom fordonsbranschen, gärna inom administration och kundvård och/ eller försäljning. Du har en mycket god kompetens inom Office-paketet och är van att arbeta i olika IT-system. B-körkort är ett krav.

Som person är du stresstålig, analytisk och strukturerad. Arbetet innebär mycket kundkontakter, där du har en god förmåga att skapa goda relationer med såväl externa som interna kunder. Du kommer till en arbetsplats där vi arbetar tätt tillsammans för att nå våra gemensamma mål, därför är det av vikt att du är prestigelös och van att arbeta för verksamhetens resultat.
Vi arbetar löpande med urvalsprocessen vilket innebär att vi kan kalla till intervjuer redan innan ansökningstiden gått ut.

Upplysningar

Ulf Persson, Enhetschef 036-10 63 76
Johan Söderman, Vision. 036-10 57 00


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Teamchef Serviceresor Jönköping

Ansök    Jan 13    Keolis Sverige AB    Transportsamordnare
Vill du verka i en framtidsbransch som bidrar till samhällsnytta och hållbar utveckling? Vill du ha ett viktigt och fartfyllt arbete mitt i händelsernas centrum? Till Keolis Serviceresor i Jönköping söker vi nu dig som vill coacha, motivera och leda Keolis viktigaste resurs – förarna. Här finns en utmanande och spännande roll med härliga kollegor. Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i ett företag där vi tar ansvar för och respekterar våra resenärer, varan... Visa mer
Vill du verka i en framtidsbransch som bidrar till samhällsnytta och hållbar utveckling? Vill du ha ett viktigt och fartfyllt arbete mitt i händelsernas centrum? Till Keolis Serviceresor i Jönköping söker vi nu dig som vill coacha, motivera och leda Keolis viktigaste resurs – förarna. Här finns en utmanande och spännande roll med härliga kollegor.
Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i ett företag där vi tar ansvar för och respekterar våra resenärer, varandra som kollegor och miljön. Vår omtänksamhet, kompetens och mångfald gör oss framgångsrika och uppskattade både som internationellt kollektivtrafikföretag och som arbetsplats. Vare sig du är medarbetare eller resenär känner du dig alltid välkommen till Keolis. 
Om tjänsten 
Som teamchef spelar du en nyckelroll i att säkerställa att Keolis värderingar följs och att de strategiska målen uppfylls. Du har personalansvar för din egen grupp av färdtjänstförare och ser till att trafiken rullar ut varje dag på ett tryggt och säkert sett. Det innebär att du kommer att ansvara för att motivera, följa upp samt utveckla din förargrupp. Du kommer även boka in fordon för reparation och kontroller. Teamchefen ingår i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till depåchef. Vi erbjuder en visstidsanställning på heltid fram till den 31 augusti 2020.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter 
Följa upp, motivera och inspirera dina förare genom att finnas tillgänglig i förarmiljö, till exempel i paus- och rastlokalerna. 
Utbilda och coacha förarna kring praktiska frågeställningar och vissa handhavandefrågor gällande bilarna.   
Boka in bilar på verkstäder samt kontrollbesiktningar.
Genomföra medarbetarsamtal.
Introducera och följa upp nyanställda.
Ansvara för information till sina medarbetare i bland annat personal- och ledningsfrågor.
Coacha medarbetaren i det dagliga arbetet och följa upp händelser, sjukfrånvaro med mera.
Det här behöver du ha 
Att vara teamchef är utmanande och utvecklande. För att lyckas behöver du vara en god lagspelare och samtidigt vara självständig i din roll som ledare. 
Du behöver ha tidigare erfarenheter från en arbetsledande roll där frågor såsom personalledning, arbetsrätt och systematiskt arbetsmiljöarbete har ingått. 
För att förstå vårt uppdrag ser vi att du har erfarenhet av kundservice och goda kunskaper om vår verksamhet eller liknande verksamheter. 
Som teoretisk grund har du lägst en gymnasieutbildning.
Då denna tjänst innebär många olika kontakter behöver du som person ha god förmåga att skapa relationer, ett coachande förhållningssätt och en god kommunikativ förmåga. För att uppnå ett gott resultat behöver du kunna se din roll som en del av Keolis som helhet, vara lösningsinriktad och kunna prioritera och komma till beslut – även under tidspress. 
Det här får du från oss 
Hos Keolis får du en introduktionsutbildning och möjlighet till vidareutbildning. Vi vill att du ska trivas och må bra, och erbjuder dig därför friskvårdsbidrag och tillgång till Keolis förmånsportal med mängder av erbjudanden, både på friskvård och på produkter och tjänster. Inom Keolis finns goda utvecklingsmöjligheter. Keolis är en arbetsplats för dig som trivs i en miljö präglad av etnisk och kulturell mångfald, där klimatet är öppet och där vi respekterar varandras likheter och olikheter.  
Så här ansöker du 
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev.
Har du frågor är du välkommen att kontakta 
Depåchef Susanna Ahl på mail: [email protected]
Facklig representant för Unionen är Boro Doncev på telefon: 036-301701. Visa mindre

Fordonsförvaltare

Teknisk Service Arbetsplatsbeskrivning Jönköpings kommun befinner sig i ett expansivt läge vilket ställer stora krav på den kommunala organisationen. Teknisk Service är en verksamhet inom Tekniska kontoret vars syfte är att tillhandahålla en helhetslösning av fordon och maskiner för kommunens förvaltningar och bolag, anpassad efter deras behov. Inom Teknisk Service finns fyra enheter, Transportcentralen, Bilcentralen, Förråd och Verkstad. Vi söker nu e... Visa mer
Teknisk Service

Arbetsplatsbeskrivning
Jönköpings kommun befinner sig i ett expansivt läge vilket ställer stora krav på den kommunala organisationen. Teknisk Service är en verksamhet inom Tekniska kontoret vars syfte är att tillhandahålla en helhetslösning av fordon och maskiner för kommunens förvaltningar och bolag, anpassad efter deras behov. Inom Teknisk Service finns fyra enheter, Transportcentralen, Bilcentralen, Förråd och Verkstad.

Vi söker nu en fordonsförvaltare till Bilcentralen och erbjuder ett omväxlande och spännande arbete inom området. Enheten har ansvar fordon upp till 3,5 ton och ansvarar för att dessa fordon köps in, förvaltas, underhålls och avyttras. Detta ska göras till en optimal kostnad och med så låg miljöpåverkan som möjligt.

Arbetsuppgifter
Som fordonsförvaltare kommer du att ha ett delansvar för fordonsflottan som består av personbilar, minibussar och lätta lastbilar med tillhörande påbyggnader. Du är experten inom området och ansvarar för samordning och uthyrning till våra interna kunder. Detta innefattar bland annat att kontinuerligt analysera behov för inköp och utbyte av fordon, tillse fordonens underhåll, driftsäkerhet och ekonomi, hantera rådgivning, information om regelverk, samt vara kunden behjälplig kring val av fordon, och utrustning för dessa.

Du medverkar vid upphandling samt hanterar anskaffning och avyttring av fordon, utvärdering av offerter, leveransplan etc.

I tjänsten ingår även:
- Löpande fordonsförvaltning med tillhörande administration.
- Att upprätta underlag/rapporter och genomföra analyser av utvecklingsmöjligheter.
- Register- och systemunderhåll av vårt fordonssystem, samt statistikuppföljning i dessa
- Skadehantering
- Hantera och analysera kostnadseffektivitet i förhållande till fordonets livscykel
- Vara delaktig i optimering av service o underhåll, med avseende såväl tekniskt som ekonomiskt

Kompetenskrav
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av bil och fordonsbranschen, med ett genuint fordonsteknisk intresse och eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi eller motsvarande kunskaper. Arbetet innebär mycket kundkontakter, både med interna och externa kunder och leverantörer. Därför är det av vikt att du har förmåga att skapa goda relationer med såväl externa som interna kunder samt kollegor. Du har en god analytisk förmåga och kan uttrycka dig väl i svenska såväl i tal som i skrift.

Som person är du ansvarstagande, positiv och strukturerad. Du är van att arbeta tillsammans i en grupp för att uppnå enhetens mål. Du besitter mycket goda kunskaper i Office-paketet och har god vana av att arbeta i olika IT-system. Det är meriterande om du har erfarenhet av fordonsunderhåll. B-körkort är ett krav.


Övrigt
Medarbetarskap i Jönköpings kommun kännetecknas av:

• Förutsättningar och vilja till delaktighet
• Medvetenhet och ansvar för verksamhetens utveckling
• Professionellt förhållningssätt och lyhördhet
• Strävan efter att öka sin självinsikt och stimulera varandra till ökat samarbete

Upplysningar

Ulf Persson, Enhetschef. 036-10 63 76

Johan Söderman, Vision. 036-10 57 00

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Bred roll inom administration till Mo Industri

Om kundföretaget Mo Industri AB, är en del av Trioplastkoncernen, Trioplast erbjuder förpackningslösningar som optimerar hela försörjningskedjan – från produktion och distribution och hela vägen fram till slutanvändaren. Mo tillhör Industri-divisionen där Mo har som specialitet att tillverka små serier och udda format i huvudsak från polyeten som idag används inom många branscher – byggindustri, maskinindustri, hushållsmaskiner, råmaterial, livsmedelsindus... Visa mer
Om kundföretaget
Mo Industri AB, är en del av Trioplastkoncernen, Trioplast erbjuder förpackningslösningar som optimerar hela försörjningskedjan – från produktion och distribution och hela vägen fram till slutanvändaren. Mo tillhör Industri-divisionen där Mo har som specialitet att tillverka små serier och udda format i huvudsak från polyeten som idag används inom många branscher – byggindustri, maskinindustri, hushållsmaskiner, råmaterial, livsmedelsindustr i och kemisk industri för att nämna några.

Dina arbetsuppgifter
Mo Industri erbjuder en roll där dina arbetsdagar kommer att vara innehållsrika och varierande där du kommer ha mycket kontakt både internt och externt med kollegor, kunder och leverantörer. Rollens fokus kommer att ligga på frakthantering med allt från bokningar till tulldokumentation men dina arbetsdagar kommer även innehålla orderadministration och kundsupport.

Vi ser att du i din roll kommer att

• Skriva fraktsedlar, boka frakter samt förbereda övriga fraktdokument
• Registrera order och lämna leveransbesked/ordererkännande till kund
• Offertskrivning
• Kvalitetsadministration, upprätta certifikat med viss kontrollfunktion
• Periodvis frisläppa fakturering
• Behjälplig vid implementering av artiklar i affärssystemet
• Frånvarorapportering


Din profil
Vi tror att du som söker har vana av att arbeta med varierande arbetsuppgifter där någon av de gemensamma nämnarna är transport/logistik, kundtjänst och orderhantering. Som person är du lösnings- och serviceorienterad samt en ambitiös lagspelare som är engagerad och flexibel i ditt arbetssätt.

Vidare är du en god kommunikatör och hanterar såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Du har generell god datavana och väl bekant med Office programmen, gärna med fördjupad erfarenhet och kompetens inom Excel.

Du har en gymnasial utbildning som lägst, meriterande om du har någon vidareutbildning inom transport, logistik.

Din ansökan:

I denna rekryteringsprocess har vi valt att samarbeta med OnePartnerGroup. För mer information om befattningen eller rekryteringsprocessen, kontakta Mikael Rydholm på 0734-141684 eller via e-post till [email protected].

För denna process tillämpar vi löpande urval så vänta inte med din ansökan. Visa mindre

Transportadministratör till Mo Industri

Om kundföretaget Mo Industri AB, är en del av Trioplastkoncernen, Trioplast erbjuder förpackningslösningar som optimerar hela försörjningskedjan – från produktion och distribution och hela vägen fram till slutanvändaren. Mo tillhör Industri-divisionen där Mo har som specialitet att tillverka små serier och udda format i huvudsak från polyeten som idag används inom många branscher – byggindustri, maskinindustri, hushållsmaskiner, råmaterial, livsmedelsindus... Visa mer
Om kundföretaget
Mo Industri AB, är en del av Trioplastkoncernen, Trioplast erbjuder förpackningslösningar som optimerar hela försörjningskedjan – från produktion och distribution och hela vägen fram till slutanvändaren. Mo tillhör Industri-divisionen där Mo har som specialitet att tillverka små serier och udda format i huvudsak från polyeten som idag används inom många branscher – byggindustri, maskinindustri, hushållsmaskiner, råmaterial, livsmedelsindustr i och kemisk industri för att nämna några.

Dina arbetsuppgifter
Mo Industri erbjuder en roll där dina arbetsdagar kommer att vara innehållsrika och varierande där du kommer ha mycket kontakt både internt och externt med kollegor, kunder och leverantörer. Rollens fokus kommer att ligga på frakthantering med allt från bokningar till tulldokumentation men dina arbetsdagar kommer även innehålla orderadministration och kundsupport.

Vi ser att du i din roll kommer att

• Skriva fraktsedlar, boka frakter samt förbereda övriga fraktdokument
• Registrera order och lämna leveransbesked/ordererkännande till kund
• Offertskrivning
• Kvalitetsadministration, upprätta certifikat med viss kontrollfunktion
• Periodvis frisläppa fakturering
• Behjälplig vid implementering av artiklar i affärssystemet
• Frånvarorapportering


Din profil
Vi tror att du som söker har vana av att arbeta med varierande arbetsuppgifter där någon av de gemensamma nämnarna är transport/logistik, kundtjänst och orderhantering. Som person är du lösnings- och serviceorienterad samt en ambitiös lagspelare som är engagerad och flexibel i ditt arbetssätt.

Vidare är du en god kommunikatör och hanterar såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Du har generell god datavana och väl bekant med Office programmen, gärna med fördjupad erfarenhet och kompetens inom Excel.

Du har en gymnasial utbildning som lägst, meriterande om du har någon vidareutbildning inom transport, logistik.

Din ansökan:

I denna rekryteringsprocess har vi valt att samarbeta med OnePartnerGroup. För mer information om befattningen eller rekryteringsprocessen, kontakta Mikael Rydholm på 0734-141684 eller via e-post till [email protected].

För denna process tillämpar vi löpande urval så vänta inte med din ansökan. Visa mindre