Vill du ha en roll där du
får kombinera kundkontakt, affärsmannaskap och samhällsnytta i ett techbolag
som verkligen gör skillnad? Nu söker vi en Customer Success med säljinriktning
till Netpublicator i Jönköping! Här får du vara med och bygga upp en ny roll i
ett företag som växer och där idéer snabbt blir verklighet.
Om rollen som Customer Sucess manager
Som Customer Success manager hos Netpublicator blir du länken mellan kund, sälj och leverans. Ditt ... Visa mer
Vill du ha en roll där du
får kombinera kundkontakt, affärsmannaskap och samhällsnytta i ett techbolag
som verkligen gör skillnad? Nu söker vi en Customer Success med säljinriktning
till Netpublicator i Jönköping! Här får du vara med och bygga upp en ny roll i
ett företag som växer och där idéer snabbt blir verklighet.
Om rollen som Customer Sucess manager
Som Customer Success manager hos Netpublicator blir du länken mellan kund, sälj och leverans. Ditt uppdrag
är att se till att kunderna får ut maximalt värde av Netpublicators tjänster,
från första supportfråga till långsiktig affärsutveckling.
En del av tjänsten
innebär support, vilket innebär att ta emot och hantera kundärenden i
företagets system, svara på användarfrågor och lotsa vidare ärenden som kräver mer
teknisk hjälp. Resten av tiden fokuserar du på kundvård och försäljning – du
följer upp befintliga kunder, fångar upp nya behov, tar fram offerter och ser
till att kunderna använder tjänsterna på bästa sätt.
Du arbetar nära
företagets sälj- och leveransteam och har daglig kontakt med kunder inom
offentlig sektor. Rollen är ny, vilket betyder att du får vara med och forma
den – sätta struktur, skapa rutiner och utveckla Netpublicators kundforum och
utbildningsplattform för befintliga kunder.
Exempel på
arbetsuppgifter:
•Hantera inkommande
kundärenden via mejl och telefon
•Följa upp kundavtal
och identifiera nya affärsmöjligheter
•Ta fram och
administrera offerter och fakturaunderlag
•Uppdatera
kundinformation i CRM-system
•Arbeta med uppföljning
och dokumentation
•Bygga starka och
långsiktiga kundrelationer
Det här är en roll för
dig som trivs i mötet med människor, gillar att ha många bollar i luften och
vill bidra till att utveckla både kundrelationer och arbetssätt.
I rollen som Customer Sucess med
säljinriktning söker vi dig som har
För att lyckas i
rollen ser vi att du har erfarenhet från kundservice, support eller annan roll
där du haft mycket kundkontakt. Du gillar att arbeta strukturerat och
administrativt, men har också ett säljdriv och tycker om att bygga relationer.
Du är social, nyfiken
och vågar ta egna initiativ. Här hjälps man åt och tar ansvar för att driva
saker framåt.
Skallkrav:
•Erfarenhet av
kundservice, support eller annan roll med mycket kundkontakt
•Grundläggande
erfarenhet av B2B-försäljning
•God administrativ
förmåga och vana vid digitala verktyg
•Flytande svenska i tal
och skrift
•En positiv och
kommunikativ personlighet
Det är meriterande om
du har:
•Erfarenhet från SaaS,
IT- eller techbranschen
•Tidigare arbetat i
CRM-system eller affärssystem
Du erbjuds
Netpublicator erbjuder
en spännande roll i ett växande företag där du får vara med och bygga
framtidens kundupplevelse. Här blir du en del av ett engagerat och
sammansvetsat team där man stöttar varandra, skrattar mycket och firar
framgångar tillsammans.
Här får du:
•Möjlighet att forma en helt ny roll och påverka hur
kundarbetet utvecklas
En vardag fylld av variation – från kunddialog till strategi
och förbättringsarbete
En arbetsplats med korta beslutsvägar, högt tempo och stor
frihet under ansvar
Kontor mitt i centrala Jönköping
Om Netpublicator
Netpublicator
utvecklar digitala lösningar som förenklar den politiska beslutsprocessen –
från möteshantering till votering och arvodeshantering. Företagets plattform
används idag av över 180 kommuner och regioner i Sverige och bidrar till en mer
effektiv, säker och papperslös offentlig sektor.
Netpublicator är ett
svenskt SaaS-bolag och är en del av Addnode Group. Med huvudkontor i Jönköping
och ett nära sammansvetsat team på sju personer präglas företaget av
nyfikenhet, omtanke och framåtanda. Här får du vara med och skapa verklig nytta
– för kunder, användare och demokratin i praktiken.
Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering,
vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa
människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att
rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i
Sverige.
För denna tjänst kommer du att bli anställd direkt hos Netpublicator.
Villkor
Placering: Jönköping
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas
innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot att höra från dig!
Visa mindre